Monday, October 19, 2009

Episod : Al -Fatihah

Ni gambr selepas blk mkn kenduri arwah abg sepupuku.
Nie masing2 tgh buat ketupat(mengumpt)


Dh lama rasanya aku tidak menulis blog. Aku nak cita pasal abg sepupuku yg meninggal br2 nie.
Br pun x lah sgt cuma aku yg x dh lama x menulis.
Dia (abg Jie) meninggal krn penyakit barah. Dia meninggal selps pulang dari kenduri.

Dia seorg lelaki yg cukup baik x pernah abaikan solat.
sewaktu dia meninggal dia meninggalkan byk harta. hartnya dia wakafkan utk membuat sek. Agama dan Masjid. selebihnya kepada kedua org tuanya.

Abgku x berkahwin krn dia dh tahu umurnya x panjg.
Hari permergiannya adalh hari yg paling mneyedihkan buat Ngahku. Aku masih ingat kata2nya

Ngah Tom : Knp mak yg tgk ank2 mak pergi dulu?

Itu lh antara ungkapan dr hati tua Ngah ku. Pak Ngah aku masuk ke dlm bilik abgku. betapa luluh hatinya
melihat kain kapan, wang sebyk 2 ribu dan sepucuk surat.
didlm surat tu dia meminta ampun dn maaf segala dosanya. Duit yg ditinggalkan itu utk kenduri
arwah dan kain kapan itu buat dirinya. Seolah dia tahu masanya dh tiba.
segala brg2 dn bukunya dia simpan kemas di dlm kotak.

Moga abgku bersama dng org2 yg beriman. Amin.


No comments:

Post a Comment

tanpamu siapalah aku

tanpamu siapalah aku
cayang ckit

Haziq Zakuan

Haziq Zakuan
14.04.2008

Haikal

Haikal
29.02.2008

Husna Zulaikha

Husna Zulaikha